MÜZİK

24 Mayıs 2011 Salı

YÜREĞİNİ DETERJANLI SUDA BIRAKSAN Bİ AKŞAM...

        
              Seninle ilgili tüm yolların sonundayım, ne garip? Oysa senin yolların değil duvarların vardır. Asma kilitli kapıların birde. Beni tutar bir anda fırlatır atardın hayatından, o hızla bi başka duvara çarpar yada boşlukta uzun süre uçardım. Ta ki başka bir gün asma kilitlerin önünde beklediğimi fark edene kadar sen; kaç tekme kaç yumruk yedim yüreğinden bilinmez, kadın sığınma evleri bile beni kabul etmezdi.
         Sorsam sen başının çaresine bakarsın der geçerdin. Ki ben o duvarların etrafında dolanırdım tedavisiz, kifayetsiz, kedersiz… Arada bakardım başımı kaldırıp sur’larına da yükseldikçe yükselirdi gözlerin, kaybolurdun pembe akşam üstülerinde. Bazen yasemin kokuları gelirdi açık pencerelerinden, çamaşırlarını balkona seren kadınlar olurdu ve ben ne zaman elimde uçurtmalarımla bahçene gelsem; bereketini üstüme yağdırır sırılsıklam ederdin. Böylece uçuramadığım uçurtmalar kırılır, daha yeni kuruttuğum yüreğim boğulurdu. O zaman sen şemsiyeyi boyumun yetişemeyeceği bir yere asıp keyifle gülerdin. Beklide beklerdin yeterince üşütüp zatüreden ölüşümü.
      Bir gün  anladım ki ben asma kilit vurulan kapıyı çalmak ahmaklıktı ama denemem lazımdı yinede, denemesem; bahçende bayram sabahı yaşatan sesin, gider uzak olurdu bütün haziranlarımdan. Elinde baltayla duvarlarıma saldırma derdin ya o zaman her hamlede yaralardım kendimi çaresiz, sana işlemeyen keskin yerleri yarıklar açardı baldırlarıma, koşar komşu evlerden yardım isterdim yaralarıma, iyileşince balonlar alır gelirdim üstelik yalan mı?
             Yüreğini deterjanlı suda bıraksan bi akşam yumuşar naftalin kokan gülüşünle gelirdin, bahçede oturur itiraf ederdin evden kovulduğunu, ben çok derinden ağlardım o zaman görmezdin, yinede bi elma şekeri yiyecek kadar sürerdi ilkbahar, beni itip koşar giderdin merdivenlerden…  Bakamaz başımı yere eğerdim bende görmemezlikten gelirdim o anı, içimden şarkı söylerdim neşeyle; böylece kandırırdım senden kalanı…

Hiç yorum yok: