MÜZİK

1 Haziran 2011 Çarşamba

İTİRAF EDİYORUM...

 Eskişehirli bir transseksüeldi. Hayatı öykü değil romangillerdendi. Alsancak’ da çalıştığım iş yerinin üst katlarında yaşıyordu. Önceleri apartmana girer çıkarken karşılaşır ( tabi ki konuşmazdık) sonraları bana çok hüzünlü gelen yüzünü, onunla yaşayanlardan ayırmaya başladım. Merdivenlerde karşılaşırsak mutlaka bana yol verir ve gülümserdi. Tepki göstermez geçer giderdim. Korkuyla karışık, bana çok yabancı ve uzak olduklarını düşünürdüm ( hala aynı şeyi düşünüp düşünmediğimden emin değilim)
           ('İnsanlar birbirlerine benzemeye başladıklarından mıdır? Nedir? Farklılıklar anlaşılması zor hale geldi artık.  Toplumlarda oluşan bana göre psikolojik değişimler, sevgileri yok olmaya yüz tutmuş, mantıkları ve netametleri sert, anlayışları baskıcı hale getirdi bizi. Tüm yaşanmışlıklar şeklini bozmaya başlayınca iyi tanıdığımız insanlığın;
duygular arası geçişlerinde koca koca boşluklar oluşmaya başladı. Bir birlerini kolay yok eden tek düze kalabalıklar olduk, farkında mısınız? Bilmem.')
           Apartmandakilerin şikâyetlerine yenik düşüp taşınmalarından kısa süre sonra iş arkadaşlarımla gittiğimiz bir barda beni takip eden bakışlarını yakalayınca bu defa ben gülümsemiştim ona. Benim bu davranışımdan yüreklenince masaya yanımıza kadar gelmiş, Konuyu daha önce bizim çalıştığımız apartmanda yaşadığından açıp, koyu bir sohbete girmişti ki masadakiler rahatsızlıklarını belli ederek dağılmaya başladılar. O zaman da ben tedirgin olmuş korkmaya başlamıştım. Dedim ya hayatı romangillerdendi diye, sadece beni tanımak istemiş, tanıyınca da iyi biri olduğumu düşünmüş, ertesi gün kahvaltıya çıkmak için ısrar etmişti bana. Ki ben, o makyajını tazelemek için tuvalete gittiğinde, arkadaşlarımla beraber bardan tüymüştüm.
            İtiraf etmek gerekir bazen; hayatındaki herkes (annesi, babası, kardeşleri) kadar anlayışsız ve kötü olduğum için, bu topluma ayak uydurduğum ve onun belkide kendini satmak dışında para kazanamayacağı bir dünya da geceleri rahat uyuduğum için üzgünüm…

Hiç yorum yok: