MÜZİK

13 Mayıs 2012 Pazar

ANNEM İÇİN


Seni canım gibi seviyorum anne. 
Hani acısan acıyacak kanasan kanayacak kadar. 
İstersem içine yerleşip orada yaşayacak kadar. 
Senle atışacak, tartışacak sonra koşup yine sana, 
sadece sana sarılacak kadar. 
Sensiz uyuyamazdım çocukken, 
sensiz ders çalışamazdım, 
olmadığın yerde şımaramazdım. 
Yılların içinde değişse de kızın, içindekini hiç büyütmedi, 
bu olmamış dediğin kıyafetleri giydi, 
terli terli çok su içti.
Bizim annemizdi ananem. 
İkimizin de annesi olduğunu senin geçirdiğin küçük bir ameliyatta,
bana sarılıp ağladığında fark ettim. 
Sen gibi kokuyordu
ya da ben gibi 
ya da biz onun gibi kokuyorduk. 
Balık şekerlerini artık sevmediğim kadar var. 
Ne zaman öğle ezanı okunsa güneşli bir günde, 
gelir içime yerleşir tepecikte bir kırmızı ev,
tahta bir kapı, 
avlu dolusu çocuk ve ellerinde sıcak börekler. 
Seyyar dondurmacıları, 
Çingene kadınları, yerleşirler sokağa her yere. 
İçimde tarifsiz özlemler kalsa da. 
Biz sevgiyi sonsuz taşıdık anne. 
Birbirimizin yarasına acısına sancısına ilaç, 
kızına arkadaş, anneme kardeş, bazen ablan bazen çocuğun… 
Sevginin tarifi, tasnifi, tahsili nasıl yapılır bilemem.
Belki de insanın başkalarına çok sık söylediği 
ama kendine bir türlü yutturamadığı şeyleri sadece annesi bilir. 
Gözlerimin içindeki ışıktan tanırsın kaybolsam. 
Hasta olduğumda hep yanımda ol anne, 
bin yaşıma da gelsem ateşime bak. 
Sana ihtiyacı var içimin. 
Çünkü sen olmasan delirebilir bu yürek, 
sevdiğim onca şey varken
seni en hissedilebilir halinle yaşamak bu. 
Kolay olmayan ne çok şey var anne. 
Dilerim ömrümüz çok olsun, 
hayırlı olsun. 
Dilerim senin kadar yüreği cömert anne olayım 
dilerim senin kadar verebileyim kendimi çocuklarıma. 
Sanılanın aksine hastalıktan değil de sevgisizlikten ölür bazı insanlar. 
Sen varsan sonsuza dek yaşarım anne…

Hiç yorum yok: