MÜZİK

20 Temmuz 2013 Cumartesi

"LEYLA" ÖLMÜŞ DEDİLER

Türk Edebiyatının başı sağ olsun......
Leyla Erbil ne güzel Türkçe yazardı. Türkiye Yazarlar Sendikası ve Türkiye Sanatçılar Birliğini kurduğu yıllarda ABD de oldukça ses getirmşi saygı ve beğeni görmüş, Türk Edebiyatını da dünyada temsil etmişti. Benim Leyla ERBİL'i tanımam okumam Tezer Özlü hayranlığımla başlar O mektuplar ne güzel mektuplardı....
23 yaşımdaydım Irmak Zilleli gibi bir kalemle tanışacaktım. İyi Kitap 'ın bir sergisindeyim İzmir' de, elimde kendi yazdığım bir aç hikaye bir kaç deneme bir kaç eleştiri yazısı, kalbim boğazımda damarımda her yerde. Hani deseniz ki Berna sen hiç yaşadın mı bu hayatta gerçetken diye. Yemin ederim o an gibi bir an yaşamamıştım. Leyla Erbil bir sürpriz paketi gibi duruyordu o gün. Nazım Hikmeti Oğuz Atayı görmüş gibi oldum bir anda. Bana sen bir Türk edebiyatçısı olmak istiyorsan kimliğini bulmalısın demişti Irmak Zileli . Uslup güzel ama dilini kullanmalısın. Benim yazılarımda sanırım dilden çok uslup parlıyordu, hep böyle oldu. O benden iyi bir Türk Edebiyatçısı olacağını düşünmüştü nitekim. Bu gün 27 yaşımdayım bir gün öldüğümde bende bir Türk Edebiyatçısı olarak anılmayı dilerim. Böyle ölmeyi isterim. Narsist bir yazar olabilir miyim? Tabularımı kırabilir miyim? Belleğimi genişletebilir miyim ? Bilemiyorum. 
Leyla Erbil romalarında ağırlıklı olarak çarpan tek şey vardır Türkçe. İlhan Berkle 13 yaşımda Oğuza Atayla 16'ımda tanışan ben Leyla Erbil'in Vapur hikayesini okuyalı 15yıl geçmiş bunu anladım. 
Birlerini seversiniz özlersiniz anlamaya çalışırsınız aranız bozulur düzelir giderler yada yeni gelir o kimselerin. 
Bir yayın evinde tanışma ihtimallerim, sohbet arasında soracaklarım, edebiyatına ellerine bakacaklrım vardı. Hepsi öldüler...



"Kalan" en beğendiğim son sözleriyle hafızamda duruyor;
‘devrimin desem,,, devrim mi!? Diye şorsa,,, hâlâ mı dese,,, evet hâlâ desem,,, öyle ise bir şeyler yapmaya başlamalıyız dese rosa,,, olur yaparız değil mi zeyyat desem,,, elbette yaparız ölmedik ya dese…’


Hiç yorum yok: