MÜZİK

15 Aralık 2013 Pazar

KENDİNE DOĞRU YOLA ÇIK (İYİ KİTAP- ARKAMDAN GEL eki ) OCAK 2014/ Düşündüren nasihatler

İnsanlar inandıkları her şeye niye gerçek diye inanırlar? Düşündükleri gerçektir, zanları gerçektir, bakış açısı gerçektir. Peki ya herkesin farklı düşündüğü bu dünya da düşünülen her şey mi gerçek ? Ya da hangisi gerçek? Beynimiz milyarlarca sinyal alıyor saniyede. Fakat alınırken bunun çok bir kısmı çeşitli nedenlerle siliniyor, görmezden geliniyor. Buna da algıda seçicilik deniyor. İki kişi konuşurken lafın 15. dakikasında birinin ağzından aptal kelimesi çıkıyor ve konuşmanın seyri değişiyor. Sen bana aptal dedin. Yok o lafın gelişi. Dedin duydum. Sana demedim. Dediiiinn. Hangisi gerçek?  Algılamamızı seçiciliğimizi o kadar çok şey etkiler ki ; başta ihtiyaçlar, önceden yaşanılmış deneyimler, vs................... Ve genellemeler başlar. Akdeniz insanı sıcak kanlıdır. Kaç tane Akdeniz insanı tanıdın? Derecesini ölçtün mü? Araplar kalleştir. Kaç Arap tanıdın? Kaçıyla yolculuk yaptın? A partililer... kadınlar... erkekler.... bu genellemeler bitmez. peki neden böyle? Mesnevi de anlatır Hz Ömer'e yaşlı bir adam gelir , Ramazan Hilalini bir anda gördüğünü iddia eder. Hz Ömer saçını sakalını düzeltmesini tekrar bakmasını ister adamdan. Bak şuanda göremiyorum der adam. Çünkü kaşının kılı gözünün önünde bir gölgeyi hilal zannettirmiştir. Öyle zannettiğimiz yığınla şey var... Ya öyle zannettiysem diye sormaya çok küçük yaşlarda bir alışkanlık gibi başladım ben. Hiç bir konuda yada kişide kesin net kararlara hemen varmadım.....
Üstelik zannettiğiniz gibi bile olsa üstüne düşünmek gerek. Niye mi? Girdiğiniz 1 metrelik havuzda boğulacağını söyleyen boğuluyorum diyen kişinin içinde bulunduğu duruma bir bakmak gerek. Ya boyu yarım metreden fazla olmayanlardan sa? Öyle ya; sizi serinleten şey onu öldürecektir gerçekten kim bilir?  Boyu kısa olmak hangi duruma göre eksiktir? Ama şunu iyi bil alçak kapıdan başını vurmadan geçecekte o dur kolayca....
Çok sormaktan korkma çocuk kendine bile, göreceksin ki zamanla cevapları her yoldan bulacaksın...............

Yazının düzeltilmiş devamı  2014 Ocak ayında  ;)

Hiç yorum yok: