MÜZİK

21 Temmuz 2014 Pazartesi

rhineland...

Ah benim blog dünyamın insanları;
Yazmak öyle temel bir ihtiyaç gibi ki içimde
Sudan sebeplerden bile kelimeye bir sebep bulabilen ben
Bu akşam bir süredir yazdığım hikayemde bazı değişiklikler yaptım
Romanımı sona doğru bir adım daha yaklaştırdım.
Yazmaya başladığım ilk aylarda sürekli bu şarkıyı dinliyordum.

Bana ilham veriyor, konsantrasyonuma da oldukça iyi geliyordu...
Romanımdaki düzeltme ve eklemelerde farklı bakış açılarını görebilmek adına bir yıldır bu şakıyı hiç dinlemeden yazdım. Ama bu akşam hikayemin sonu için bu şarkıya yeniden ihtiyacım olduğunu fark ettim..

 Bu şarkıyı ilk dinlediğimde güneşin batmak üzere olduğu bir akşamüstü yemyeşil bir ovada yüzleri belirsiz bir kalabalığın içinde bir kız ve bir erkeğin birbirlerine sarıldıklarını, hatta kız uçuş uçuş etekleriyle dönerken, dans ettikleri bir sahne hayal ederdim.. Her hangi bir bulutun bile yeryüzünden geçmeyeceği sanılacak kadar büyülü bir sahne olurdu bu. Ama hayat izin vermezdi işte bu dansın sonsuza dek sürmesine.
Bir kurşun erkeği, kanlar içinde yerlere düşürürdü..
 kızın elleri ve gözleri kanla dolardı
yerlerde savrulan saçlarının arasından başını yukarı kaldırırdı genç kız;
 İnsanlara? Zamana? Tanrıya?
Bakardı..
 Ve rüzgar gözyaşlarını savururdu kameranın üstüne
karanlık karanlık karanlık olurdu sonra...
Yok benim hikayemde böyle bir sahne yok elbette. Çok karamsar bulmuş olabilirsiniz ama derin bir hüznü var şarkının. Ve dürüst olmalıyım ki bu hüzün beni çok besledi. O yüzden teşekkür havasında da olsa tarihe not düşmek istedim bu günü.. Romanım büyüyor ve ben şu ara çok Mutluyum...
Tanrıya bin şükretmek için kaldırdım bende başımı.. Herkese mutlu bir hayat diledim.... ;)

2 yorum:

deeptone dedi ki...

beirut ve şarkısı evet. sende canlandırdıklarını da anlayabiliyorum. düştüğün notu da. birçok yazan insan hüzünden besleniyor galiba. bak bense yalnızlıktan beslenirim. romanın için de kutlarım. okurum ve blogumda da yazarım ileride. kolaylıklar sana:)

bernademirkapı dedi ki...

teşekkür ederim ;) senin kaleminde çok keyifli bol başarılar