MÜZİK

15 Mayıs 2015 Cuma

TEŞEKKÜR EDERİM

Sevgili İlhan Abi, 
 Ben sana ne zamandır yazmak istiyorum aslında
  (zihnimdekinden habersiz olsan da, bu satırları okuyacaksın diye umduğumdan)
 ama içimi yarım açmaktan korktum da bekledim abi.
 Bu gün sana yazacak kadar yükseldi yüreğimin derinlikleri.
 Hüznün beslediği küçük şairlerden biriyim galiba abi.
 Sen benim kusuruma bakma ne olur,
yıllarca şiire direndim. Şairliği reddettim. Olmak istemedim.
 Ama insan olduğu şeyi saklayamıyor be abi.
 Dersen ki niye direndin saklamaya ;
 şiir yazmanın kaderim olduğunu anladığımda okuma yazmayı henüz sökmüş bir çocuktum ben,
O gün kaderimi değiştirmek istedim abi.
 Onu bastırdım gizlemeye çalıştım zaman zamandan da bıraktım.
 Hedef ettim kendime yazarlığı.
 Gel gör ki yazdığım kısa öyküler bile yer yer şiire dönüştü.
 Ne zaman yoğunlaşsam ve kapılsam romanıma bir şiir düştü.
 Dilimde pembe bulutlar uçarken de, dilimden bir kaç satır geçerken de
 kendi kendini şiirsel paragraflara dönüştüren parçalarım oldu.
 Sakladım kimselerden,
 kendimden...
 Sanatı yazı olarak gördüm abi,
 edebiyatı yazıda kıymetli saydım.
 Şiir zaten bir edebiyat yada sanattan öte,
 yaşama biçimiymiş anlayamadım.
 İnsanın huyuymuş şairlik.
 Yaradılışıymış. 
 Sen benim sevmediğim huyumu sevme sebebim sin abi.
 Sen; yazdığına kayıtsız kalamayıp, işaret ettiği yola yürüdüğüm sün.
 Bir ara senin oku dediğini okuyup
 senin beğendiğini incelemiş, hayatını didik didik etmiştim.
 Senin hece vezni kullanarak yazdığın şiirlerini garipsemiş herkes bir kuraldan bir yoldan geçer galiba demiştim.
 Senin dil anlayışın öyle benzersiz ve lezzetli geldi ki zamanla .. Sen bile UYAR'ı en iyi görürken 
Benim en iyim hep sen oldun  abi.. 
Ne zaman yıkılsam yazamayacak gibi olsam,
 kurudu
anlamsızlaştı sansam ,
 senin bir kaç satırın dimdik etti sırtımı abi.
 Senin sevdiğin UYAR'ın da dediği gibi ' mükkemmel  mutsuzluğundan insan soyunun, koşup sana gelişim' de olmasa ..
 Yaşayamazdım abi.
Benim dünyamda bu yoldan geçiyor
İster tekin olsun
ister belli belirsiz izlekler
ister damarlarımda kan olsun
ister boğazımda bir düğüm.
 Şiire dönüşebiliyorum ancak 
Senin bende hakkın çok. Helal et abi... Bazen olabileceğimi olamadan ölmekten korkuyorum. Yine de sen hakkını helal et abi

Evet hep açık gidip gelen ağzın içindi;
Gökyüzünün o huysuz maviliği içindi;
Elma kokan bir Türkçeyle konuştuğun içindi;
Ölümün sefil, kötü belleği içindi;
Her gün Pazar kurulan o sokaklar içindi;
Saçında uykusu kaçmış çiçekler ıslattığın içindi;
Çocuklar okuldan dönüyormuş gibi sesin içindi;

İşte bütün ama bütün bunlar için sana teşekkür ederim.


2 yorum:

e-vren ;) dedi ki...

"...yıllarca şiire direndim. Şairliği reddettim. Olmak istemedim."

Hangi birinin altını çizmeli bu yazıdaki harikulâde cümlelerin... bilemedim. Kalemine sağlık!

bernademirkapı dedi ki...

çok teşekkür ederim...